La Divine Poursuite (1997)

Alternatieve titel: The Gods Must Be Daring

1 stem

Frankrijk
Komedie / Mystery

geregisseerd door Michel Deville
met Antoine de Caunes, Emmanuelle Seigner en Élodie Bouchez

In het museum van Bamako steelt een bende dieven een duur beeldje. Ze maken er kopieën van en verzenden alles naar Lyon, waar hun medeplichtigen de valse moeten verkopen aan de leden van een squash-club en ook het origineel moeten ruilen voor een flinke som geld. Maar bij het inpakken worden de beeldjes per ongeluk verwisseld en achteraf is het voor niemand mogelijk om te zeggen wie nu het origineel heeft ontvangen. Alex, die voor de levering gezorgd heeft, beseft de gevolgen. Hij wordt beschuldigd door de leden van de bende en vertelt erover aan zijn familie, zijn zus, zijn zwager en zijn schoonzussen. Zo ontketent hij ongewild een zoektocht naar de schat, want blijkbaar zijn er veel personen in dat beeldje geïnteresseerd.