Hong Kong (1952)

Alternatieve titel: Bombs over China

Avontuur / Drama

geregisseerd door Lewis R. Foster
met Ronald Reagan, Rhonda Fleming en Nigel Bruce

Jeff Williams is een geslepen oplichter die achter een waardevolle antiquiteit aan zit. De eigenaar van dit pronkstuk is de mooie Victoria Evans. Jeff ziet geen problemen om haar het antiquiteit uit handen te nemen totdat hij gevoelens voor de mooie vrouw krijgt en zijn geweten begint te knagen.

avatar van Dogie_Hogan
Een wat afstandelijke avonturenfilm. Tussen Fleming en Reagan is geen sprake van chemie.
Het is een typische studiofilm en de zg. buitenopnames zien er dus nep uit.

Het einde is wel erg vreemd. Fleming en Reagan trekken de hele film op met een Chinees weesjongetje, maar bij afscheid in 't weeshuis slaat hij geen enkele acht op beiden, die afscheid van hen willen nemen, en eindigt hier de film abrupt.

PS
Plot klopt niet; zal trachten vandaag correctie in te dienen.