Ulzhan (2007)

Alternatieve titel: Ulzhan - Das Vergessene Licht

Kazachstan / Duitsland / Frankrijk

geregisseerd door Volker Schlöndorff
met Philippe Torreton, David Bennent en Olga Landina

Gedreven door een mysterieuze macht, gaat Charles oostwaarts. Wanneer zijn auto het begeeft in Kazachstan is zijn drang nog zo groot dat hij ter voet verder gaat. Eenzaam, maar gelukkig voor het eerst in zijn leven, loopt hij door de uitgestrekte steppen van Centraal Azië. De meest bijzondere personen kruisen zijn pad, en allen willen ze hem helpen om te vinden wat Charles nu echt zoekt!

maandag 03:00 - 04:40
ARTE

Volker Schlöndorff ("Die Blecktrommel") brengt hier een ongewoon en onwaarschijnlijk verhaal met schitterende beelden van mens en natuur.
Geboeid gekeken naar deze mysterieuze film met een uitstekende Philippe Torreton in de hoofdrol.

avatar van Movie-Addicted
Inderdaad onwaarschijnlijk verhaal. Beetje tegenvaller, wel mooie omgeving(en)