For Faith, Tsar and Fatherland (2007)

1 stem

Rusland
Documentaire

geregisseerd door Nino Kirtadze
met Mikhail Morozov

Mikhail Morozov is een Russische patriot, een goed orthodox-christen, en succesvol zakenman. Zijn nieuwste project is het dorpje Durakovo ("Dorp der Gekken"), 100 km ten zuidwesten van Moskou. Mensen uit geheel Rusland komen hier om te leren hoe te leven als 'een goede Rus'. De nieuwe bewoners geven al hun rechten af, en zien in Morozov een alleenheerser, de ultieme macht in het dorp. In semi-persoonlijke bijeenkomsten wordt de toekomst van Rusland besproken. Wat houdt het Russische patriottisme op de been en waarom zijn veel Russen tegen het begrip democratie?