La Femme en Bleu (1973)

Frankrijk / Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Michel Deville
met Michel Piccoli, Lea Massari en Michel Aumont

Pierre, een veertiger, heeft op een dag een visioen van een mooie vrouw, volledig in het blauw gekleed. Het beeld dat hij van haar heeft is erg reëel, hij heeft een kortstondig gesprek met haar gehad en dan was ze verdwenen. Dit gooit zijn leven overhoop en hij wil haar zo spoedig mogelijk weerzien. Hij probeert haar te vinden zowel overdag als 's nachts, te voet of in de auto, terwijl hij alleen is of in gezelschap van zijn vriend Edmond. Hij speurt in restaurants, winkels, bioscopen nabij de plaats waar hij haar eens heeft ontmoet, de drugstore van Champs-Elysées, tevergeefs. Zijn verloofde begint te beseffen dat ze hem aan het verliezen is.