Heidi (1952)

Zwitserland
Drama / Familie

geregisseerd door Luigi Comencini
met Elsbeth Sigmund, Heinrich Gretler en Thomas Klameth

Het meisje Heidi woont met haar grootvader in de Zwitserse Alpen, waar ze het prima naar haar zin heeft. Zeker ook met haar beste vriend Peter, de geitenhoeder. Op een dag komt er een einde aan dit gelukkige leventje, wanneer Heidi door haar tante Dete wordt meegenomen naar Stuttgart. Daar dient ze het rijke gehandicapte meisje Klara op te vrolijken. Dat lukt haar ook, alhoewel Heidi zelden zelf vrolijk is, vooral door toedoen van de vreselijk strenge gouvernante. Al snel neemt de heimwee de controle over Heidi's gemoedstoestand, maar ze mag van niemand terug naar huis!

Ook met Theo Lingen.