Le Fauve Est Lâché (1959)

Alternatieve titels: Wildeman Is Losgebroken | The Beast Is Loose | The Tiger Attacks

1 stem

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Maurice Labro
met Lino Ventura, Estella Blain en Paul Frankeur

Paul, voorheen een boef en later ook agent van de inlichtingendiensten, is nu gehuwd, vader van twee kinderen en werkt als restaurateur. Maar het Tweede Bureau doet een beroep op hem voor een kleine dienst: contact opnemen met Raymond, een gangster die betrokken is bij een diefstal van documenten van de Nationale Defensie.

avatar van Iketes
Het begin van Sautet. Labro had zo'n hekel aan Ventura dat hij vroegtijdig stopte met het maken van de film waardoor de assistant-director, Sautet dus, het af moest maken. Ventura was onder de indruk en heeft aangeraden Sautet als regisseur te nemen voor Classe Tous Risques.