Liefdesbekentenissen (1967)

Nederland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Wim Verstappen
met Ramses Shaffy, Kitty Courbois en Michael York

De jonge Amsterdamse schrijver Frank Jansen heeft veel succes met zijn laatste boek, waarvan de opbrengst echter naar de fiscus gaat. Zijn relatie met de levenswijze, avontuurlijke vertaalster Mascha loopt ten einde, maar hij aarzelt een nieuwe aan te knopen met de zakelijke Marina, die een modewinkeltje runt.

Draait op het komende NFF. Denk (daarom) ook dat ie in de nieuwe Wim Verstappen dvd-box verschijnt, die eind deze maand gepresenteerd wordt op het Festival.

robertus65
Wat een ramp deze film, het is een aaneenschakeling van relatiegezwets.

avatar van Poisonthewell
Daar waar Joszef Katus al openlijk leentjebuur speelde bij A Bout de Souffle, lijken Pim & Wim hier vooral naar enkele andere titels uit Godard's oeuvre te hebben gekeken; Vivre Sa Vie, Masculin-Feminin etc. De Nederlandse nouvelle vague kan uiteraard lang niet tippen aan de Franse (of Italiaanse, Britse en Amerikaanse, for that matter) - maar met Liefdesbekentenissen werd een bijzonder aardige titel aan de stroming toegevoegd.