Aska Susayanlar Seks ve Cinayet (1972)

Alternatieve titel: Thirsty for Love, Sex and Murder

Turkije
Horror / Thriller

geregisseerd door Mehmet Aslan
met Eva Bender, Yildirim Gencer en Kadir Inanir

Een gehuwde vrouw bedriegt haar echtgenoot, die door een ongeval geen liefde met haar meer kan bedrijven. Als ze wil breken met haar minnaar weigert die haar te laten gaan. Ze wordt ook achtervolgd door een mysterieuze man met een zonnebril. Verschillende vrouwen worden door deze man brutaal met een scheermes vermoord. Wie is de dader en wat is zijn motief?

met zo eene tekst zou je denken dat het een seksfilm is. het is meer een drama dan een horror trouwens.

2.5**

avatar van Mac Hammer Fan
Het is een giallo, helemaal gekopieerd van Sergio Martino's "Lo Strano vizio della Signora Wardh" , alleen met een ander einde. Ze zorgden zelfs voor een actrice die geleek op Edwige Fenech en ook de muziek is gepikt van de Italiaanse horrorthrillers. Inderdaad geen seksfilm, maar toch niet echt een aanrader in het genre. Geef mij maar een Italiaanse giallo.

avatar van Mug
Mug
Genoeg giallo-kenmerken aanwezig in deze Turkse film, en niet geheel verrassend is het ook nog eens een remake van een giallo-film. Jawel, een moordenaar gewapend met een scheermes gekleed gaande in het zwart (handschoenen, jas, hoed, zonnebril) het liefst schaars of niet-geklede jongedames om het leven brengt.

De uitwerking is echter belabberd. Soundtrack (getaped ongetwijfeld van allerlei giallo-films) wordt te pas en te onpas aan- en uitgezet. Alles gaat van de hak op de tak, en logica is echt helemaal nergens te bekennen. De spanningsboog staat ook slap gespannen; gelukkig weet het onfunctionele naakt (in een Turkse film nog wel) nog enigszins de aandacht er bij te houden, en via wat slechte dialogen en een crappy finale kan er zelfs geglimlacht worden.

Curieuze troep.