ad

Nog geen stemmen

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Derek Anderson en Victor Kubicek

Met onder meer: Victor Kubicek, Eleanor Squillari

IMDb beoordeling: 7,5 (25)

Releasedatum: 19 april 2013

Over In God We Trust

"Who pays for his crime?"

Eleanor Squillari kon het niet geloven toen haar baas, zakenman Bernie Madoff, in 2008 werd opgepakt wegens grootschalige fraude. Vijfentwintig jaar lang werkte ze als zijn secretaresse en was hij als familie voor haar. Maar net als vele van Madoffs werknemers had ze geen idee van wat zich op de befaamde zeventiende verdieping van het New Yorkse Lipstick Building had afgespeeld. Madoff bleek daar met enkele handlangers zijn klanten voor 65 miljard dollar te hebben opgelicht via zogeheten Ponzi-beleggingen. Ze was erbij toen de FBI binnenstormde en nam op toen de eerste gedupeerden belden – vaak doodgewone mensen die voorgoed hun zuur gespaarde pensioen kwijt waren... Al terugkijkende ziet Squillari wat voor persoon Madoff eigenlijk was.