Cinderella (1994)

Verenigde Staten / Japan
Animatie / Familie

geregisseerd door Toshiyuki Hiruma en Takashi Masunaga
met de stemmen van Tony Ail, Nathan Aswell en Chera Bailey

Assepoester is een beeldschoon meisje dat bij haar twee verwende stiefzusjes en haar gemene stiefmoeder woont. Zij laten Assepoester allerlei vervelende klusjes opknappen en doen zelf niks. Om haar nog meer te pesten, verbieden ze haar om naar het feest van de prins te gaan. Als iedereen al naar het feest is, krijgt Assepoester bezoek van een fee die haar betovert en haar een schitterende jurk, glazen muiltjes en een gouden koets geeft. Ze moet alleen één ding niet vergeten: Om precies middernacht moet ze het feest verlaten, want dan zal de betovering worden verbroken en zal ze er gewoon weer uitzien als... Assepoester. Maar ze vergeet de tijd en als de klok twaalf uur begint te slaan, vlucht ze en verliest een glazen muiltje. De prins zegt dat hij zal trouwen met het meisje dat het glazen muiltje past.

avatar van JudithE
Dus alleen ik en mijn zus hebben deze prachtige Kruidvat-film in bezit?

avatar van brabusRUS
Wij ook. Moet ik maar eens voor de grap kijken.

avatar van Mary_Shaw
kheb em ook staan

avatar van hjcool
Heb deze film op videoband in bezit! en wil hem ook niet meer kwijt!
Het is een mooi verhaal, mooie muziek en een good end! Het is wel een kinderfilm! Dus ga niet met hoge verwachtingen als volwassen zitten kijken!

avatar van TheLionKingFan
En waarom gebruik je steeds uitroeptekens!

avatar van hjcool
Weet ik niet!