Uniformes et Grandes Manoeuvres (1950)

Frankrijk

geregisseerd door René Le Hénaff
met Andrex, Thérèse Dorny en Fernandel

Omdat hij geruïneerd maar wel sympathiek is, verkrijgt André Duroc van Luc, een innemende flierefluiter zonder geld en portier van de nachtclub "Miramar", dat hij voor een hertog mag doorgaan met de bedoeling het geld van zijn tante Solange Duroc te stelen. Op het domein van Cigalière, waar deze laatste woont, stelt André zijn maîtresse Yvonne voor als de zus van Luc. Maar de zaken worden gecompliceerd, wanneer het mooie kamermeisje Alice verliefd wordt op Luc, terwijl André met zijn maîtresse Yvonne breekt om het hart van de lieve Marie-Therèse te veroveren. Op een dag moet Luc wegvluchten en omdat hij het uniform van een valschermspringer draagt, deelnemen aan grote manoeuvres, iets waarop hij totaal niet is voorbereid.