The Elephant and the Sea (2007)

Maleisië / Nederland

geregisseerd door Ming Jin Woo
met Tan Chui Mui, Juliana Ibrahim en Berg Lee

Een vissersplaatsje aan zee. Een olifant is verdwenen en de eigenaar zal zonder zijn dier verder moeten. De zee heeft zich nu teruggetrokken, maar de sporen van de ramp zijn nog altijd zichtbaar. De bewoners proberen te overleven of hun verdriet bij een prostituee te vergeten. Yun Ding probeert op alle mogelijke manieren de eindjes aan elkaar te knopen. Hij legt bijvoorbeeld planken met spijkers op de weg om later de banden van zijn slachtoffers te kunnen herstellen. De zwijgzame visser Ah Ngau is dagenlang op zee geweest en als hij terugkomt, ontdekt hij dat zijn vrouw overleden is. Zo wordt hij nog zwijgzamer. Zelfs bij de prostituee zegt hij niets.