El Desierto Negro (2007)

Argentinië
Western / Fantasy

geregisseerd door Gaspar Scheuer
met Guillermo Angelelli, Mónica Lairana en Guillermo Somogyi

Op een niet nader bepaald historisch grondgebied - ergens in de Argentijnse pampa op het einde van de negentiende eeuw - vindt een klopjacht plaats: cavaleriesoldaten zijn een gaucho op het spoor die een afschuwelijke misdaad gepleegd heeft. De vogelvrijverklaarde wordt gekweld door herinneringen uit zijn verleden. De jacht kan dagen, misschien wel weken duren. Op een namiddag ziet de posse het vage beeld van de vluchteling in de verte. Een jonge legerofficier krijgt de twijfelachtige eer om hem te doden. Maar dat is pas het begin, want in de woestijn kent de tijd een kringloop, is het recht een breekbare droom en de realiteit een koortsige reflectie.