Der Rote Kreis (1960)

Denemarken / West-Duitsland
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Jürgen Roland
met Renate Ewert, Klausjürgen Wussow en Karl-Georg Saebisch

In Londen heerst angst en paniek. Wie de duidelijke vorderingen van de "Rode Cirkel" niet uitvoert, wordt met de dood bestraft. Elke keer als iemand dood wordt gevonden, vindt men op het lichaam een brief met een rode cirkel erop. Inspecteur Parr van Scotland Yard tast in het duister. Om geen paniek te zaaien, vraagt hij de beste privé-detective van Londen, Derrick Yale, om hem bij te staan.

avatar van Mac Hammer Fan
Ook deze is uit in Duitsland op DVD, helaas alleen in het Duits en zonder ondertiteling.

Mac Hammer Fan schreef:

Deze films horen in het Duits en zijn zeer de moeite waard , ik zelf heb er zo een 20 gezienen ik moet zeggen zeer de moeite.
Ook vaak met klaus Kinski als de engerd.

Edgar Wallace verfilming met vrij onbekende cast, toch best nog de moeite waard alleen al voor de sfeervolle opnames.

avatar van frolunda
Niet de beste uit de serie maar desondanks erg vermakelijk.Wel wat mindere acteurs dan normaal al doet Saebisch het goed als chiefinspektor Parr en zorgt Arent weer voor de komische noot.

avatar van fritsje
Deze films werden begin jaren 70 zaterdags laat door de zdf uitgezonden,ik vond ze toen retespannend en met een supereng zwart / wit sfeertje,denk er nog met genoegen aan terug.

avatar van Grindhouse62
stinissen schreef:

Ook vaak met klaus Kinski als de engerd.
Ik heb deze films van Edgar Wallace denk ik allemaal wel gezien in de jaren 70 op de duitse televisie. Heb er een heleboel van in mijn verzameling. Nu, zo"n dikke 40 jaren later denk ik dat ik er weer een paar ga kijken. Pure nostalgie.