Das Doppelte Lottchen (2007)

Duitsland
Animatie / Familie

geregisseerd door Toby Genkel
met de stemmen van Axel Milberg, Céline Vogt en Anja Kling

De twee meisjes Luise en Lotte leren elkaar kennen tijdens een vakantie. Qua gedrag verschillen ze als water en vuur, maar qua uiterlijk lijken ze wel een tweeling. En dat zijn ze in werkelijkheid ook komen ze snel achter. De twee meisjes besluiten de rollen om te draaien bij terugkomst. Luise gaat in plaats van Lotte naar de moeder in München, en Lotte gaat in plaats van Luise naar de vader in Wenen. Als blijkt dat de vader wil gaan hertrouwen, besluit de tweeling hun echte vader en moeder weer bij elkaar te krijgen.