Les Tentations de Marianne (1973)

Alternatieve titels: De Verlokkingen van Marianne | Marianne's Temptations

Frankrijk

geregisseerd door Francis Leroi
met Patricia Novarini, Bob Asklöf en Bernard Tixier

De mooie Marianne werkt in een skioord hoog in de Franse Alpen. Op een nacht heeft zij een date met Bob, die er op vakantie is. De jongeman trekt haar veel meer aan dan haar vroegere vriend en ze besluit hem te volgen naar Parijs. In het begin is Bob niet gediend met haar gezelschap, maar nadien besluit hij van haar naïviteit te profiteren en haar te gebruiken als lokaas om rijke cliënten aan te trekken met de bedoeling hen nadien te chanteren.

Landerige film waarin weinig bijzonders gebeurt. Gaat over een meisje Marianne (Rosa Furnetto) dat in de winter in een luxe skioord werkt en daar verliefd raakt op een vakantieganger. Ze is haar saaie leventje en haar vervelende vriendje zat en volgt haar nieuwe amant (Bob Asklöf) naar Parijs, hoewel hij daar helemaal niet van gediend is. In Parijs komt ze er achter dat hij seksfeestjes organiseert en louche klusjes opknapt voor een bouwondernemer. Parijs blijkt niet dat geweldige avontuur dat het leek en Marianne wordt misbruikt op een seksfeest. Door tussenkomst van een vriendin wordt ze opgehaald door haar begrijpende moeder mee naar huis genomen, waar haar vriendje haar weer in de armen sluit. Einde verhaal.

Marianne wordt gespeeld door Rosa Fumetto onder de schuilnaam Patricia Novarini. Ze heeft een leuk koppie en gaat regelmatig uit de kleren. Da's leuk, want ze heeft lieve kleine tietjes. Het was haar eerste film en ze doet het niet onaardig. Meer dan tien films heeft ze niet gemaakt en ze zette er in 1993 een punt achter. Bernard Tixier loopt als een jaloers schoothondje achter zijn vriend Bob Asklöf aan en loert door sleutelgaten. Waarom is me een raadsel. Hij is een beetje een griezel.

Verder nogal wat jaren zeventig prietpraat over de maatschappij en de invloed op relaties. Allemaal kletskoek weten we nu. Ook in deze film duiken ineens Deense Doggen op om dames te verwennen. Wat is dat toch? Zagen we in Emilienne (1975) ook al. Zal Guy Casaril wel van deze film afgekeken hebben. We hopen dat het goed is gegaan met Marianne.