Bel Ordure (1973)

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Jean Marboeuf
met Bulle Ogier, Claude Brasseur en Jean Rochefort

Pierre is een goochelaar. Met zijn handen kan hij alles te voorschijn halen en laten verdwijnen. Vroeger was hij voetballer en eveneens talentvol met zijn voeten. Maar tijdens de oorlog in Algerije is hij getuige geweest van afpersing, heeft er toen zelf ook aan meegedaan en 's nachts spoken de nare herinneringen nog steeds door zijn hoofd. Het is van die tijd dat hij zijn bijnaam heeft gekregen "schoon stuk vuil". Nu woont hij samen met Marie, een zangeres in een obscuur cabaret. Zij wordt er begeleid door een pianist, die in het geheim van haar houdt. Voor Pierre duiken nieuwe problemen op wanneer een politie-inspecteur hem verdenkt van illegale activiteiten.