• 8.229.714 stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Jacques Malaterre en Chip Proser

Met onder meer: Philippe Torreton

IMDb beoordeling: 7,3 (164)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Homo Sapiens

250.000 jaar geleden beginnen de allereerste mensen de Aarde te verkennen. Ze trekken naar alle uithoeken van de planeet, waar ze zich vestigen en hun verbeeldingskracht aan het werk zetten. Het menselijk brein maakt een duizelingwekkende ontwikkeling door. De wijze mens vereeuwigt zijn aanwezigheid in glorieuze bouwwerken zoals tombes en monumenten ter ere van de goden. Met behulp van de nieuwste computertechnieken en reconstructies wordt de kijker mee teruggenomen in de tijd, om te zien hoe de mens het schrift, de architectuur en de geneeskunde ontdekt.

image

avatar van nightbreed

nightbreed

Interessant maar ze komen af en toe met zulke kinderachtige en niet bewezen verklaringen voor iets dat me het toch enigszins tegenviel.

De voice over doet ook net alsof hij het tegen een stelletje kinderen heeft, ik had liever de originele stem gehoord.

Ook waren de effecten af en toe matig, ik denk vanwege een krap budget.

Als je bent interesseerd in de geschiedenis van onze soort dan kan ik dit wel een aanrader noemen.

avatar van nightbreed

nightbreed

Jammer dat 'A Species Odyssey' niet terug te vinden is op deze site, die vond ik een stuk beter en gelukkig gewoon ingesproken door een engelsman die niet doet alsof hij tegen kleine kinderen praat.

Ik zou 'A Species Odyssey' een 4,5 gegeven hebben.