Sexuellement Vôtre (1974)

Frankrijk
Erotiek / Komedie

geregisseerd door Max Pécas
met Yan Brian, Michel Vocoret en Valérie Boisgel

Gerard Casanova is een knappe, elegante man die door alle rijke en mooie vrouwen wordt opgebeld wanneer zij iets meer willen dan wat hun echtgenoten hen kunnen bieden in bed. Hij komt tijd tekort om de seksuele behoeftes van al die dames te bevredigen.

Ze bestaan dus ook : films van auteur Pecas die niet in Saint Tropez spelen...zoals deze vermakelijke sex comedy die nog eens de escapades van de befaamde versierder Casanova opdist. Giacomo ? Neen, zijn nakomeling Gerard, opgegroeid tussen vrouwen en in weelde , aan beide zaken nu verslaafd. Vooral aan de eerste. Een verslaving die hij zich makkelijk kan veroorloven, want wie zou weerstand kunnen bieden aan de besnorde door Brian vertolkte dertiger Casanova ? Wel...iedereen, maar deze "call boy " tel. nr. 70 000 000 en "sexuellement votre" heeft een geheim superwapen tot zijn beschikking : een gigantische lul. Sorry gays, die krijgen we in deze softcore film verder niet te zien en wie weet is het blufpoker.
Wat na deze introductie volgt is standaard seventies sexkluchtterrein waarin de held allerhande groteske typetjes- niet allen even lekker- afwerkt met de daarbij horende complicaties als binnenvallende echtgenoten enz.
De held is ook voorzien van een kluchtige sidekick: Vocoret, een barman die Casanova allicht bewondert en bij hem in de leer gaat. Hautain werpt Casanova hem af en toe wat lelijkerds toe om het er op te leren, onder wie een SM nijlpaard.
Hoogmoed komt voor de val : op een kwade dag ontmoet Casanova de schone Celine- Boisgel , een brunette studente die rein wil blijven tot haar huwelijk met de Ware. Cynicus Casanova lacht hier om en krijgt haar het bed in, dan gebeurt het ...melancholie, impotentie, noem het hoe je het noemen wil maar hij krijgt hem niet omhoog. Het is hem nu duidelijk : dit is de Grote Liefde, de Big One...en de rest kunt u zelf uittekenen.
De film sleept zich echter nog voort want we hadden nog niet alle stock situaties en characters gehad, de trannies komen nog evenals de lesbo's, die douchescène echter had wat uitgebreider en explicieter gemogen.
Ik vond dit wel lachen, maar ben dan ook een onvoorwaardelijke sex comedy buff. Voor andere liefhebbers is hij te downloaden met fansubs.