Pornorama (2007)

Alternatieve titel: Pornorama oder Die Bekenntnisse der Mannstollen Näherin Rita Brauchts

Duitsland

geregisseerd door Marc Rothemund
met Benno Fürmann, Tom Schilling en Karoline Herfurth

Zomer, eind jaren '60. De seksuele revolutie overspoelt de wereld, ja zelfs München, en de 20-jarige politieman Bennie wordt tijdens een observeringsopdracht verliefd op de mooie Luzi. Dan komt zijn levenslustige maar altijd blut zijnde broer Freddie met het voorstel om samen een film te regisseren. En wel een in die tijd zeer populaire erotische 'Aufklärungsfilm'. Al snel hebben ze hun handen vol aan pizzeriabezitter en financier Cesare, bioscoopdistributeur Eckert, de ruziende Lothar en zijn vriendin Irene en de Italiaanse wannabe-diva Gina, die zoals het er naar uitziet geen Duits spreekt en niet uit de kleren wil.

Ik ken Marc Rothemund als een doorgaans degelijke filmregisseur. Met deze komedie slaat hij de plank echter volledig mis. Het is een boel warrige ongein, verzameld onder een “prikkelende” titel die amper iets te maken heeft met de inhoud van de film. Zonde van de tijd.