La Biblia Negra (2001)

Spanje
Horror

geregisseerd door David Pujol
met Mónica Randall, Carlos Álvarez-Novoa en Jordi Collet

Na het verlies van zijn ouders in een verkeersongeval wordt Simón, een jongen van 9 jaar, samen met zijn enige levende verwant gestuurd naar een kleine stad aan de Galicische kust om bij zijn grootmoeder Maria te gaan wonen. De vrouw heeft een gestoord karakter. Haar enige bedoeling is de jongen te "onderwijzen" in de mysterieuze lessen uit een oud boek, dat haar steeds geobsedeerd heeft. Simón stelt al spoedig vast dat zijn nieuw leven een echte hel wordt. De enige steun die hij heeft is van een oude professor en een jongen van zijn leeftijd uit de stad, die hem de raad geven om de claustrofobische omgeving waarin hij verzeild is geraakt zo snel mogelijk te verlaten.

avatar van Mac Hammer Fan
Kreeg één nominatie voor de beste film te Sitges op het Catalonian International Film Festival in 2001.