Né de Père Inconnu (1950)

Alternatieve titels: I Bastardi | Born of Unknown Father

1 stem

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Maurice Cloche
met Gaby Morlay, Gabrielle Dorziat en Jean-Pierre Kérien

Raymond Denis, een bescheiden arbeider, heeft geweigerd het kind te erkennen, die zijn vriendin Rose op de wereld heeft gebracht. Als gevolg van zijn zwakke houding liet de moeder de zorgen voor het kind over aan iemand anders en verdronk ze zich in het kanaal. Raymond wordt nu van moord beschuldigd en verschijnt voor de rechtbank. Hij wordt verdedigd door een succesvolle procureur, Maître Claude Nogent. Wanneer de laatstgenoemde in zijn toespraak de oneerlijkheid van de maatschappij aan de kaak stelt, laat het hof weten dat de lijn van Nogent in zijn defensie beïnvloed is door het feit dat zijn eigen vader onbekend is. De procureur is geschokt, want zijn eigen moeder heeft hem dit voorheen nooit verteld.