Luxure (1976)

Frankrijk
Erotiek / Drama

geregisseerd door Max Pécas
met Karine Gambier, Richard Darbois en Pierre Danny

Laure is erg verdrietig dat haar man er vandoor is met een andere vrouw. Ze bezoekt het hotel waar ze voordien samen vele gelukkige momenten hebben gekend en is van plan om daar zelfmoord te plegen. Maar wanneer ze een pas gehuwd stel ontmoet waarvan de man als twee druppels water op haar vroegere partner lijkt, verandert ze van gedachten.

neron
Een relatief verzorgde maar wat pretentieuze erotische film, gemonteerd met droomsekwensen en in flashback-stijl. Het verhaal spreekt toch wat meer tot de verbeelding dan de veel bekendere bioscoopsuccessen uit die tijd zoals "Emmanuelle" of "Histoire d'O". Dezelfde luxueuze fotografie, maar een iets beter scenario. (Wel met een laag budget gedraaid.) Enfin, in dit genre kun je veel slechter treffen.