The Dark Side of Tomorrow (1970)

Alternatieve titels: Just the Two of Us | Strange Desires

Drama / Erotiek

geregisseerd door Jack Deerson en Barbara Peeters
met Elizabeth Plumb, Alisa Courtney en John Aprea

Het verhaal van een paar eenzame huisvrouwen, die samen in bed belanden, nadat ze een lesbisch paartje zagen, dat hand in hand in een restaurant op Sunset Boulevard zat. Terwijl hun echtgenoten op reis zijn i.v.m. hun banen bij de overheid, valt Denise (Elizabeth Plumb) als een blok voor haar maatje Adria (Alisa Courtney). Het leven is slechts rozengeur en maneschijn voor de twee minnaressen: Ze gaan samen paardrijden, spelen minigolf en bezoeken de carrousel op de Santa Monica pier.

Zal voor Amerika in die tijd best een gedurfde film zijn geweest, over twee vrouwen die door hun man worden verwaarloosd en dan maar wat met elkaar beginnen. Voor de één een tijdelijk verzetje voor ze weer voor een man valt, voor de ander de eerste schreden op het pad van de lesbische liefde. Maar het is allemaal ontzettend traag en preuts in beeld gebracht, zonder veel verrassing. De enige aardige beelden zijn van de carrousel op de pier van Santa Monica.

Het acteerwerk is matig en de dames hebben weinig chemie. Twee vriendinnen oké, maar geen lovers. Wat nog vreemder is, is dat de echtgenoten vrijwel geheel buiten beeld blijven. Die horen en zien en begrijpen niks? Terwijl dat nog wel voor wat noodzakelijk drama had kunnen zorgen. Verder hinkt deze film nogal op de gedachte dat je je eigen seksuele voorkeur zou kunnen bepalen. Maar ja, Amerikanen en seks, het blijft nu eenmaal een moeizame relatie.

avatar van alexspyforever
Denk dat ik me ga aansluiten bij de opinie van Fransman. Denise vond ik best wel interessant vooral omdat zij wel overtuigend overkwam als lesbienne. Zij hield ook echt wel van Adria, voelde zich slecht toen haar vriendin begon aan te pappen met een vent enidem ditto als een andere vrouw avances begon te maken naar haar toe. Voor Denise was het duidelijk wie haar ware was, eigenlijk wel mooi. Leuk is ook de 70s sfeer, de hippies en zo. Ok de seks was terughoudend maar het verhaal was voor het lage budget toch redelijk goed uitgewerkt.