Der Kleine König Macius - Der Film (2007)

Polen / Duitsland / Frankrijk
Familie / Animatie

geregisseerd door Sandor Jesse en Lutz Stützner
met de stemmen van Paul Falk, Otto Sander en Jamie Lee Blank

Wanneer de koning sterft, moet zijn zoon Macius de scepter overnemen. Macius heeft echter een probleem: hij is nog maar acht jaar oud. Opeens heeft hij veel verantwoordelijkheden, en het allerergste is dat niet alle volwassen onderdanen van het koninkrijk hem serieus kunnen nemen. En daar dient een nieuw probleem aan voor Macius: de generaal wil er alles aan doen om de jonge koning van de troon te stoten. Maar zo gemakkelijk gaat dat niet, want Macius krijgt hulp van zijn drie beste vrienden Felix, Hanna en Anton. En ook van Erasmus, de beste vriend van wijlen zijn vader en Macius' mentor, die een rotsvast vertrouwen in de jongen heeft.