China Doll (1958)

1 stem

Romantiek / Oorlog

geregisseerd door Frank Borzage
met Victor Mature, Li Hua Li en Ward Bond

Capt. Cliff Brandon is een Amerikaanse piloot die in 1943 in China dient, waar hij geallieerde soldaten naar Burma vliegt. Hij is zeer goed in zijn werk, maar ook emotioneel gebroken, door de vele kameraden die hij heeft zien sterven in twee jaar oorlog. Wanneer hij niet vliegt of zijn nieuwe collega's aan het voorbereiden is, brengt hij zijn tijd veelal stomdronken door. Op één van zijn bezopen nachten geeft hij een oude Chinees geld in ruil voor huishoudelijke diensten van diens dochter. Wanneer hij uit zijn roes ontwaakt weet hij echter niet wat hij met haar aanmoet.