Ram Gopal Varma Ki Aag (2007)

India
Actie / Avontuur

geregisseerd door Ram Gopal Varma
met Amitabh Bachchan, Ajay Devgan en Prashant Raj

Twee veroordeelde kleine criminelen, Heero en Raj, worden door een agent gerekruteerd om wraak te nemen op Babban Singh. Die was verantwoordelijk voor de moord op de familie van de agent, en heeft hem ook verminkt.

avatar van aryan
Ik heb gehoord dat deze remake een stuk slechter is dan het orgineel. Alleen Amitabh Bachchan speelt goed. Is deze toevallig al uit op DVD?

aryan schreef:

Een persoon uit Maarssen, iets van Singh.. ofzo, zegt stellig dat hij Sholay 'wel goed' vond. Dus misschien moet ik even verder gaan kijken dan alleen het eerste stukje, hihi.

aryan schreef:

In een hindoestaanse videotheek is deze film al verkrijgbaar jah. Kost niet eens zo veel, minder dan 3 euro, dacht ik. Want meestal kan je 5 films voor een tientje halen, en dan ook nog recente films!

avatar van aryan
tn2543 schreef:

maar is hij wel deze 3 euro waard of kan ik beter 5 andere films uitzoeken. Er komen jaarlijks iets van 1000 Bollywood films uit, is er buiten het feit dat dit een remake van Sholay is nog iets bijzonders aan deze film?

avatar van tn2543
Ik denk dat het wel de moeite waard is, om op zijn minst even een kijkje te nemen. 3 euro, daar kan je 2 karaila's, en 1 bos kouseband voor kopen, maar je geld uitgeven voor een dvd kan nooit kwaad natuurlijk.

avatar van tn2543
Ik heb de film nog eens goed bekeken, en ben tot de conclusie gekomen dat het eerste deel, Sholay, 100 malen beter is.

In deze film is de nadruk téveel gelegd op Gabber Singh en wordt de vriendschap tussen de vrienden niet echt goed in beeld gebracht, en juist dat was dé formule van het eerste deel.