• 8.233.987 stemmen

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Robert Cary

Met onder meer: Chris Messina, Jennifer Westfeldt en David Margulies

Over Ira & Abby

"First comes love, then comes marriage, then comes therapy."

Ira Black is slim, neurotisch, Joods en zit met allerlei problemen. Abby Willoughby is een onbezorgde vrouw die werkt in een sportschool. Ira en Abby worden verliefd op elkaar en willen gaan trouwen, maar de omgeving waarin ze zitten laat ze doen twijfelen.

avatar van Zandkuiken

Zandkuiken

De invloed van Woody Allen is wel érg duidelijk voelbaar in deze New Yorkse relatiekomedie, maar een topper heeft dat wat mij betreft niet opgeleverd.

Daarvoor is Ira & Abby een beetje te overdreven neurotisch en zijn de echt grappige momenten te schaars. Het geheel voelt ook te veel aan als een mallemolen om op emotioneel vlak wat teweeg te brengen of iets wezenlijks te vertellen te hebben over relaties.

Weinig opzienbarende cinema, maar 't keek allemaal nog redelijk vlotjes weg. 2,5*

avatar van FMHZ

FMHZ

Gisteren gezien, ik vond het een leuke, makkelijke film. Het had niet heel veel inhoud moet ik zeggen, maar toch, leuke karakters en gewoon leuk om gezien te hebben.

avatar van Robi

Robi

Een romantische komedie met een hoop geouwehoer over relaties. Eigenlijk het soort films waar Woody Allen patent op heeft. Het eerste deel is nog wel absurd al is het ook erg ongeloofwaardig. Maar nog best te pruimen. Daarna gaat het gezeik de overhand krijgen en kakt de film in. Helemaal tegen het einde komt het absurde en ongeloofwaardige van het begin weer wat terug, maar tegen die tijd is de film voor mij al door het ijs gezakt. Nee, dan heb ik toch heel wat liever de Woody Allen benadering en dito vakmanschap.