• 8.262.086 stemmen

Alternatieve titel: Maciste in Hell

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Guido Brignone

Met onder meer: Bartolomeo Pagano, Franz Sala en Elena Sangro

IMDb beoordeling: 6,7 (511)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Maciste all'Inferno

Nadat een kind wordt ontvoerd door de Duivel, besluit de dappere Maciste om naar de diepten van de Hel af te reizen om het kind te redden en om de Duivel in zijn eigen terrein te verslaan en hem te beletten de Aarde te regeren. Al snel leidt zijn reis tot een confrontatie met de Duivel, die hem bestraft met een eeuwigheid in de Hel. Maciste transformeert in een demon en worstelt om in zijn vroegere verschijning terug te veranderen en te ontsnappen uit de wereld van de Duivel. Onderweg moet hij vele obstakels zien te overwinnen.

image

Proserpina, Pluto's wife

Luciferina, Pluto's daughter

Barbariccia / Dottor Nox

Pluto, Master of Hell

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Vergeten klassieker die een fatsoenlijke restauratie verdient. Komt wat traagjes op gang, maar de scenes in de hel zijn buitengewoon spectaculair; Brignone is duidelijk geïnspireerd door zowel Dante Alighieri als Hieronymus Bosch. De special effects mogen er ook wezen. 4*

avatar van Fred Neil

Fred Neil

Een van de laatste films in de serie maciste films met Bartolomeo Pagano in de hoofdrol. Dit schijnt een van de favoriet films van Fellini te zijn. Ik ben zelf groot Fellini fan, maar ik vond deze film niet zo geweldig. Al zal bij mijn beoordeling mee spelen dat ik de film in slechte kwaliteit heb gezien. Het deed mij een beetje denken aan l'inferno uit 1911, maar dan met iets betere special-effects.