Mobile Étoile (2016)

Frankrijk / Canada
Drama / Muziek

geregisseerd door Raphaël Nadjari
met Géraldine Pailhas, Luc Picard en Felicia Shulman

Hannah, een zangeres in het genre van de klassieke muziek, is gepassioneerd en koppig. Ze leidt een koor in Montreal met haar man Daniel, een pianist. Ze leven van concerten van de Franse gewijde muziek, van de ware schatten van het patrimonium, gecomponeerd voor de synagogen in Frankrijk in de late negentiende en het begin van de twintigste eeuw. De laatste tijd hebben ze echter moeite om hun vocale groep overeind te houden. En wanneer ze Abigail aanwerven, een fragiel maar begaafd meisje dat hen weer hoop geeft, daagt Samuel, de voormalige hoogleraar van Hannah, in Montreal op met een oude verloren partitie.