• 8.233.626 stemmen

Alternatieve titel: Un Soir au Music-Hall

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Henri Decoin

Met onder meer: Eddie Constantine, Zizi Jeanmaire en Yves Robert

IMDb beoordeling: 4,9 (41)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Folies-Bergère

Bob Wellington, die van de music-hall houdt en er een loopbaan wil hebben, begeeft zich op een avond met zijn vrienden naar de Folies-Bergère. Hij ontmoet er danseres en zangeres Claudie, op wie hij verliefd wordt. Hij besluit om in Frankrijk te blijven en leert de Franse taal. Hij huwt haar en werkt aan haar zijde. Maar vanwege zijn onstuimig gedrag moet hij de music-hall verlaten. Na een bescheiden tournee op het platteland keert hij naar Claudie terug, die ondertussen steeds meer succes heeft geboekt. Bob is jaloers en hij verdenkt haar er ook van, de minnares van haar impresario Loiselet te zijn.

Bob Wellington

Suzy Morgan

Undetermined (as Danièle Lamar)

avatar van Brix

Brix

De film stelt weinig voor, maar voor de zang van Eddy Constantine geef ik toch drie sterren.

Eddie was een verdraaid goede (en geschoolde) zanger.

De man had meer talenten dan in zijn (knok)films doorgaans te zien was.

Hij was ook nog een capabel schrijver.

Overigens niets negatiefs over zijn films, die ik met veel plezier bekeken heb, in de bioscoop en op TV.

Ze waren erg populair destijds.

Heel jammer dat ze niet op dvd te krijgen zijn hier.

(misschien toch maar eens de aanschaf van de Duitse versie overwegen, met Franse versie erbij)