Jenseits von Tibet - Eine Liebe zwischen den Welten (2000)

Alternatieve titels: Jenseits von Tibet | Out of Tibet

India / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Solveig Klaßen

De Berlijnse punkmuzikante Sandra wordt verliefd op een Tibetaanse monnik die ze in India ontmoet. De liefde tussen de twee is zo groot dat hij, Gelek, notabene de zesde reïncarnatie van een lama, zijn geloften voor haar opgeeft. Ze trouwen en gaan leven in Berlijn, waar ze samen een kindje krijgen. Regisseuse Solveig Klaßen vertelt hun verhaal in deze documentaire. Zij filmde in Berlijn, waar het accordeon spelende punkmeisje Sandra in een piepklein appartement woont met haar monnik Gelek en hun driejarige dochter Tara. En volgde Sandra naar Tibet, waar zij kennismaakt met haar schoonouders. Die hebben hun zoon niet meer gezien sinds hij twaalf jaar geleden door de Chinese overheersers het land werd uitgezet. Via een digitale camera wil Sandra het contact tussen ouders en zoon herstellen.