Vous Êtes Ici (2006)

1 stem

België
Documentaire

geregisseerd door Jorge Léon

Het lichaam neemt een centrale plaats in deze allegorische film over vrijheid en armoede, opgevat als een ingebeelde reis via het lichaam door de dromen en angsten van filmmaker Léon. 'Vous Êtes Ici' begint met een beeld van de cineast die geopereerd gaat worden. Terwijl hij onder narcose gebracht wordt, komen er twee personages in beeld: een ex-gedetineerde die achttien jaar in de gevangenis gezeten heeft en een clochard die het hele jaar door op de straat leeft. Wat volgt is een mozaïekachtige film, een stroom van beelden en geluiden die langzamerhand het pad effenen voor de vraag in welke mate wij 'bewoond' worden door de mensen die ons omringen.