Truck Stop Women (1974)

Actie / Drama

geregisseerd door Mark L. Lester
met Lieux Dressler, Claudia Jennings en Dennis Fimple

Rose runt, samen met haar harde moeder, een bordeel waar veel truckers komen. Naast dat ze de truckers verwennen, krijgen ze zo ook informatie over waardevolle ladingen, die ze dan later beroven. Rose wil breken met haar moeder, en gaat samenwerken met een gangster die deze operatie wil overnemen.

Ik vond de film toen best de moeite waard en begrijp het lage cijfer op IMDB dan ook niet, misschien heeft het met de leeftijd te maken toender tijd was ik rond de 15 jaar.

avatar van kaleknikker
best goed...

avatar van brucecampbell
kaleknikker schreef:
best goed...

En je geeft hem meteen een 5?

Deze armetierige Actie / Drama film heb ik puur en alleen gekeken vanwege het meespelen van de rondborstige Uschi Digard en zij en nog een paar andere vrouwen, zijn eigenlijk ook het enige leuke (of beter gezegd "mooie") aan deze slordige exploitatiefilm .

In dit verhaal draait het om Rose (Claudia Jennings) en haar harde moeder Anna (Lieux Dressler), die een vrachtwagenstop, te weten "Anna's Truck Terminal" (voorzien van een groot reclamebord met daarop de tekst "What you get at Anna's is... Satisfaction"), runnen als façade voor prostitutie en het stelen van vrachtwagens. De zaken gaan zo goed dat de maffia wil meedoen en daar draait het dan om in dit verhaal.

Het verhaal stelt weinig voor en weet ook nauwelijks te boeien, maar het vele aanwezige bloot (voornamelijke borsten) compenseert het één en ander en ook met de lekkere jaren 70 sfeer zit het wel goed. Het vele aanwezige bloot is met name te zien van de mooie vrouwen Uschi Digard (heeft eigenlijk een rol van niets in deze film en is ook alleen maar te zien zonder kleren aan), Claudia Jennings en de rijpe roodharige Jennifer Burton. Verder is er veel Country muziek te horen en zie je ook veel vrachtwagens (o.a. een roze geverfde vrachtwagen).

Er zit zelfs een soort van videoclip in deze film waarbij je gedurende een paar minuten Country muziek te horen krijgt en waarbij je dan alleen vrachtwagens en één blote vrouw (die staat te liften langs de weg en waarbij ze dan op een gegeven moment haar kleren uittrekt om de aandacht van de vrachtwagenchauffeurs te trekken en dat lukt haar goed ) te zien krijgt. De film staat wel betiteld als een Actie / Drama film en er zit ook wel wat actie (heeft vooral betrekking op vrachtwagens, maar er zit ook wat pief paf poef geschiet in) en drama (met name op het einde) in dit verhaal, maar veel stelt het allemaal niet voor, net zoals de hele film eigenlijk maar weinig voorstelt.

De cast stelt ook niet veel voor maar Claudia Jennings (is slechtst 29 jaar oud geworden) en Lieux Dressler deden het nog best verdienstelijk en ook was het leuk om Len Lesser (in de rol van Winter, die werkt voor Anna) te zien in deze film en hem ken ik vooral van zijn leuke rol van "Uncle Leo" in de populaire komische televisieserie "Seinfeld (TV Series 1989–1998)".

Vanwege het vele bloot kijkt deze film opzicht nog wel lekker weg (duurt met circa 85 minuten ook niet al te lang), maar veel stelt het allemaal niet voor.