Das Wilde Leben (2007)

Alternatieve titel: Eight Miles High!

Duitsland
Biografie / Komedie

geregisseerd door Achim Bornhak
met Natalia Avelon, Matthias Schweighöfer en David Scheller

Levensverhaal van fotomodel en groupie Uschi Obermaier, die met haar vrije levensstijl uitgroeide tot icoon van de '68-beweging. Zo stond ze bijvoorbeeld op de voorkant van de Playboy en werd ze aanbeden door grootheden als Carlo Ponti, Mick Jagger en Keith Richards. Met de laatste had ze jarenlang een rusteloze verhouding. Maar het leven als groupie op geïsoleerde en anonieme hotelkamers hoort niet bij Obermaiers hunkering naar vrijheid. Als ze de avonturier Dieter Bockhorn ontmoet en verliefd op hem wordt, pakt ze haar biezen, en vertrekt met hem op wereldreis. Het geluk is echter van korte duur wanneer Bockhorn overlijdt.

Leuk geprobeerd, maar erg onsamenhangend en veel hak op de tak gespring. Avelon speelt geloofwaardig de rol van Obermaier en dartelt veel naakt rond over het scherm.

Grappig om te zien dat Keith Richards er zo goed uit te halen is. 'Zijn' acteur lijkt echt veel op hem, goed gecast. Niet alleen hij, maar ook de andere mensen binnen de Kommune en Uschi zelf, zijn duidelijk herkenbaar.

De 27-jarige Natalia Avelon doet het goed als de excentrieke Uschi Obermaier. In deze film die zeer de moeite waard is komt ook de nodige vrije sex in voor en Natalia Avelon alias Uschi Obermaier heeft geen moeite om uit haar broek te gaan, wat ik natuurlijk zeer waardeer

niet te zien/vinden in nederland?

avatar van Aapje81
Natalia Avelon heeft voor deze film ook Summerwine opnieuw opgenomen samen met Ville Vallo van Him. Het was een hit in Duitsland.

Zie link

YouTube - Ville Valo feat. Natalia Avelon - Summer Wine - HQ

avatar van Dridge
Keith Richard's dubbelganger is leuk neergezet.
En de scene dat die lijkkist vlam vat is erg grappig.

Verder ben ik het met Matthis eens:
Leuk geprobeerd, maar erg onsamenhangend en veel hak op de tak gespring.

Vrij krankzinnig verhaal van een meisje dat bekend model wordt, terecht komt in Duitsland's bekendste hippiecommune eind jaren '60, vervolgens verhoudingen krijgt met o.a. Mick Jagger én Keith Richards en uiteindelijk op wereldreis gaat met de koning van de Reeperbahn. En dat is dan waar gebeurd

Veel meer dan het uitbeelden van deze gebeurtenissen heeft de film niet om het lijf. Degelijk gemaakt en leuk om even gezien te hebben.

Sfeervol relaas van de vrijgevochten “super”-groupie Uschi Obermaier, eind jaren 60, begin jaren 70 dé icoon van het Duitse jongerenverzet tegen het establishment, hoewel zij naar eigen zeggen nauwelijks geïnteresseerd was in politiek. Zij heeft destijds vooral naam gemaakt door het bed te delen met o.a. Jimi Hendrix, Keith Richards en Mick Jagger.
Het casten van de sensuele look-a-like Natalia Avelon als Obermaier en van Alexander Scheer als Keith Richards is een schot in de roos. Wie iets van de sfeer wil proeven van de hoogtijdagen van de toenmalige hippiebeweging mag deze film niet missen. Vooral in dát opzicht een waardevolle film.