Le Vampire de Düsseldorf (1965)

Alternatieve titels: El Asesino de Düsseldorf | De Vampier van Dusseldorf | The Vampire of Dusseldorf

Frankrijk / Spanje / Italië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Robert Hossein
met Robert Hossein, Marie-France Pisie en Roger Dutoit

Duitsland aan het einde van de jaren 20. Een drukkend en zwaar klimaat weegt op het land. Het geld heeft bijna geen waarde meer en er is schrijnende werkloosheid. De ontaarding verspreidt zich. De stad Düsseldorf leeft in doodsangst. Een sadist valt vrouwen aan en vermoordt ze op beestachtige wijze. Hij vindt er het genoegen in nadien zijn misdaden aan de politie te vertellen. Anna leert een arbeider kennen, van onberispelijke schijn. Maar dan ontdekt ze een brief die hij aan de politie geschreven heeft.

avatar van Mac Hammer Fan
Kwam een paar jaar geleden uit op DVD in Frankrijk.
Le Vampire de Dusseldorf: Amazon.fr: DVD

Helaas zonder ondertiteling

avatar van Querelle
Randy Newman - In Germany Before the War - Album Version [HD] - YouTube

Ik dacht altijd dat dit dezelfde persoon was als Fritz Haarman die voorkomt in Die Zärtlichkeit der Wölfe (1973)

Beide personen dienden echter wel als inspiratie voor M (1931)
Van deze film had ik nog niet gehoord.

avatar van Brix
Querelle

Inderdaad, en zie ook de ondertitel van deze DVD release