Schwesterherz (2007)

Duitsland

geregisseerd door Ed Herzog
met Heike Makatsch, Anna Maria Mühe en Sebastian Urzendowsky

Muziekproducer Anna zit met haar handen in het haar omtrent de stress-situatie op haar werk. En tevens verzwijgt ze haar vriend dat ze een abortus heeft laten plegen. Ze besluit op vakantie te gaan naar Spanje, en wel met haar zojuist 18 geworden zus Marie. De twee hebben niet veel met elkaar gemeen, maar toch weten ze dichter bij elkaar te komen tijdens de vakantie als echte zussen. Dan wordt Marie verliefd op Max, en laat dat nu juist de jongen zijn die Anna al eerder aan de haak had geslagen. De twee zussen keren terug in hun rol als rivalen.