De Père en Fils (2005)

1 stem

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Philippe Ayme

Regisseur Philippe Ayme is opgegroeid op een landbouwbedrijf in Drôme, Frankrijk. Zijn vader besluit zijn bedrijf over te dragen aan zijn zoon Régis. Dit gaat echter niet over rozen. Vertrouwenskwesties, nostalgie en jaloezie heersen in het gezin. Régis is bezig met alle voorbereidingen en zwijgend hoort hij de opdrachten aan van zijn autoritaire vader en voert ze uit. De vader heeft het echter moeilijker dan verwacht afscheid te nemen van zijn levenswerk. De relatie tussen vader en zoon Régis verslechtert met de dag en het is maar de vraag of Régis wel het bedrijf wil voortzetten.