Storm over Tibet (1952)

Verenigde Staten / West-Duitsland
Avontuur

geregisseerd door Andrew Marton
met Rex Reason, Diana Douglas en Myron Healey

Tijdens de Tweede Wereldoorlog vliegt David Simms bevoorradingen over tussen India en China over het Himalaya gebergte. Op een dag wordt hij vervangen voor een vlucht door zijn vriend Bill March. Juist tijdens die vlucht verdwijnt het vliegtuig spoorloos en Simms voelt zich schuldig. Bij terugkomst in de VS zoekt Simms Elaine, de weduwe van March op. Al spoedig worden ze verliefd, trouwen ze, en besluiten ze een reis te maken naar Tibet. Op zoek naar antwoorden omtrent zijn verdwijning. Als het tweetal ook nog een mysterieus Tibetaans masker vindt, wordt hun reis nog avontuurlijker en vreemder.