Phffft (1954)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Robson
met Judy Holliday, Jack Lemmon en Jack Carson

Na een huwelijk van acht jaar besluiten Robert en Nina te scheiden. Hij raakt weer bevriend met zijn oude matrozenmaatje Charlie Nelson, een vrouwenjager, terwijl Nina voor raad naar haar moeder gaat. Allebei gaan ze uit met nieuwe mensen, maar elke keer als ze elkaar per ongeluk zien is het duidelijk dat het verleden nog niet over is.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een simpel verhaaltje die door de geinige dialogen nog best vermakelijk is geworden. Tevens natuurlijk ook door een heerlijke cast, Jack Carson kende ik nog niet maar zet zijn personage ook erg leuk neer. De uitwerking van het einde was een beetje kort door de bocht en simpel, maar ach.. het is zeker alles behalve een vervelende zit.