El Jovencito Drácula (1977)

1 stem

Spanje
Komedie / Horror

geregisseerd door Carlos Benpar
met Carlos Benpar, Susana Estrada en Víctor Israel

De afstammelingen van Graaf Dracula en Jonathan Harker gaan naar Transsylvanië om aanwezig te zijn op de lezing van een testament. Wanneer ze daar arriveren voelt één jong lid van de familie Dracula de onweerstaanbare drang om het verleden van zijn voorvaderen terug op te graven.

avatar van Mac Hammer Fan
Een oneven Spaans werkstuk met absurde humor en een vleugje surrealisme. Soms een beetje in de stijl van "Frankenstein Junior" en "The Fearless Vampire Killers", met nog een (f)lauw Iberisch sausje er bovenop.
Bij de eerste voorstelling van deze prent op het Festival van de Fantastische film te Sitges kreeg Carlos Benpar wel een complement van Terence Fisher. Blijkbaar zijn er dus toch die zijn film weten te waarderen. Ik verkies echter de Hammer Gothic Horror films van deze laatste.