Marie-Antoinette Reine de France (1956)

Alternatieve titels: Maria Antonietta Regina di Francia | Shadow of the Guillotine | Marie Antoinette Queen of France

1 stem

Frankrijk / Italië
Drama / Historisch

geregisseerd door Jean Delannoy
met Michèle Morgan, Richard Todd en Jacques Morel

Tijdens een hofbal leert Marie-Antoinette een Zweedse officier kennen die aanvankelijk niet weet wie ze is. Als de revolutie uitbreekt helpt hij de koninklijke familie te ontvluchten, die echter voor de grens gearresteerd wordt. Een tweede ontsnappingspoging mislukt ook en Marie-Antoinette eindigt onder de guillotine.