Ekko (2007)

Denemarken
Drama / Thriller

geregisseerd door Anders Morgenthaler
met Kim Bodnia, Stine Fischer Christensen en Villads Milthers Fritsche

Simon is een politie-inspecteur die na een scheiding de bevoegdheid over zijn 6 jaar oude zoontje verliest. Wanhopig ontvoert hij zijn zoontje en neemt hem mee naar een verlaten vakantiehuisje op het platteland. Simon is vastbesloten nog één vakantie door te brengen met zijn zoon, maar het draait uit op een nachtmerrie als Simons verleden hem blijft achtervolgen.

avatar van Phille
Zeer sterke film - niet zozeer het verhaal maar vooral de manier waarop het in beeld werd gebracht.
In avant première gezien op het Filmfestival van Gent en een mogelijke winnaar!

avatar van Martin Van K
Dan zat je bij mij in de zaal

De kracht van de film zit hem inderdaad in het visuele aspect. Knappe beelden en de kindertekeningen van Louie die op een speelse manier het verhaal mee ontwikkelen.
Qua verhaal zat het niet altijd even goed: de plotwendingen hingen soms met los zand aan elkaar (vooral met de intrede van Angelique). De schrikmomenten (met behulp van geluidseffecten) die Morgenthaler wou creëeren vond ik niet altijd passend.
Al bij al kan de film je wel meeslepen en blijft hij zeker een tijdje hangen. 4*

Leuk deens thrillertje, maar inderdaad ben het met Martin van K eens een vreemde intrede van Angelique.

avatar van qwatje
Mooie deense film. Ik kan me de eerder genoemde kritiek wel voorstellen.
neemt niet weg dat het meesterlijke aan deze film is de manier waarop de film spannend gemaakt wordt.

dik verdiende 3*

avatar van Phantasm
Ik vond het over het geheel maar erg traag, je moet er van houden, niet echt mijn ding, voor de liefhebber.

avatar van janwauters
slaapverwekkend

Een vader ontvoert zijn zoontje naar een afgelegen huis omdat hij de voogdij niet krijgt. Qua sfeer en acteren heeft de film zeker wel wat. Maar de manier van filmen en het verhaal zijn aanzienlijk minder duidelijk. In het begin dacht ik zelfs dat ik naar een goedkope horror film ging kijken, al zag ik het verband met het verhaal nog niet. En dan speelt er ook nog wat met het verleden van vader. Maar goed, dat verhaal wordt nergens echt duidelijk of nader verklaart. En er zitten meer gaten in het verhaal. Alsof er een aantal belangrijke en essentiële scenes bij de montage zijn achtergebleven.