Cowboy and the Senorita (1944)

Western

geregisseerd door Joseph Kane
met Roy Rogers, Mary Lee en John Hubbard

Na de dood van haar vader erft Chip een zogezegd waardeloze goudmijn. Bareigenaar Craig Allen probeert deze zo snel mogelijk van haar te kopen. Door een tip die haar vader achterliet heeft Roy echter het vermoeden dat de mijn niet zo waardeloos is. Hij probeert bewijzen te zoeken voor de overdracht plaats vindt.

Mijn eerste Roy Rogers en heeft me toch redelijk aangenaam verrast. Ik was nogal huiverig omdat er ook drie liedjes in gezongen worden, en dat kan ook behoorlijk irriteren.
Maar het past binnen de losse vrolijke sfeer van de film en het zijn niet eens slecht gebrachte nummers. Er is behoorlijk wat tijd gestoken in de choreografie en samenzang. Leuk gedaan.
Het verhaal stelt niet zoveel voor, maar ik heb het idee dat dat voor alle Rogers-westerns zal gelden. Het is ook niet zo van belang omdat het verhaal ook niet het belangrijkste ingrediënt is voor een leuke 50 minuten (ik heb de edited-version gezien).
Guinn 'Big Boy' Williams is een heel aardige, niet overheersende side-kick. Een stuk beter dan die bebaarde "grappenmakers" die vaker in dit soort westerns de dienst uitmaken en veel van de sfeer vergallen met oubollig onleuk gedoe.
Op naar meer Rogers-films... ik ben benieuwd. De eerste kennismaking smaakt naar meer.