Broadway to Cheyenne (1932)

Western

geregisseerd door Harry L. Fraser
met Rex Bell, Marceline Day en Robert Ellis

De politierechercheur Breezy Kildare raakt gewond tijdens een schietpartij van de bende van B.H. 'Butch' Owens in een New Yorkse nachtclub. Nadat hij hersteld is gaat Breezy met vakantie op de ranch van zijn vader Martin Kildare in Wyoming. Hier ontmoet Breezy Owens opnieuw. Owens blijkt een bende oplichters te beschermen. Breezy probeert Owens te stoppen, terwijl Owens van plan is om hem te elimineren.

avatar van Brix
Drie sterren vanwege het jeugdsentiment.
Ik zag deze film als klein jochie in de bioscoop matineevoorstelling.
Enkele scènes zijn mij al die jaren bijgebleven, maar wie de hoofdrol speelde, en wat de originele titel van de film was kon ik mij niet meer herinneren.
De Nederlandse titel echter wel: 'De nieuwe cowboy' was dat.
Maar ga daar maar eens naar op zoek..niet te vinden al die jaren.
Ook niet met navraag bij Amerikaanse western specialisten.
Bij groot toeval vond ik de film op een internet site vandaag, waarop hij meteen ook te bekijken was.
En ik herkende meteen de hoofdrolspeler, Rex Bell, of beter gezegd zijn cowboyoutfit, met de grote lederen 'Batwing chaps'.
En dan een bepaalde scène waarin hij met zijn lasso een machinegeweer uit de handen van een gangster te pakken krijgt.

Nooit gedacht dat ik die film werkelijk nog een keer terug zou vinden.
Niet dat hij zo geweldig is, dingen van vroeger lijken in herinnering meestal mooier dan ze in werkelijkheid zijn, maar toch erg leuk om hem terug te zien