Finding Kraftland (2007)

Documentaire

geregisseerd door Richard Kraft en Adam Shell
met Richard Kraft, Nicky Kraft en Marc Shaiman

Na de dood van zijn broer sleept een Hollywood filmmuziek agent zijn zoon mee in een obsessieve missie om het gevoel van zijn jeugd terug te krijgen. Hij tovert zijn huis om in Kraftland, een ode aan Disneyland, en trekt langs honderden achtbanen en begint bergen kinderspeelgoed te verzamelen. Tijdens deze gestoorde zoektocht naar geluk ontstaat er een liefdesband tussen de vader en de zoon.

neo (crew)
Eindelijk is daar eens een filmmuziek documentaire die filmfestivals afgaat. Deze docu gaat over de agent van filmcomponisten als Danny Elfman, Marc Shaiman, Alan Menken. Graeme revell, John Ottman, Job Brion, Christopher Beck, Trevor Rabin... (waarvan reeds genoemde naar zeggen allemaal aan het woord komen). Heb er veel goeds over gehoord. Ik zag wat fragmenten en was al helemaal verkocht. Hilarisch is de musicvideo van Marc Shaiman (die van nature al behoorlijk prettig gestoord is); zie hier

Binnenkort echt eens kijken.

Van mij mogen er wel veel meer filmmuziek docu's gemaakt worden, desnoods maak ik er zelf eens eentje....