A Face of War (1968)

Documentaire / Oorlog

geregisseerd door Eugene S. Jones
met Michael Mileham

Regisseur Eugene S. Jones volgt in deze documentaire een groep soldaten van het 7th Marine Regiment tijdens de oorlog in Vietnam. De militairen worden op de voet gevolgd, van zonsopgang tot zonsondergang, met daartussen de nodigde ingelaste pauzes die mogelijkheid bieden tot interviews. De gefilmde scenes worden in perspectief geplaatst met archiefbeelden van andere oorlogsgebieden in Zuidoost-Azië. Aan het einde van de documentaire zijn enkele soldaten van de groep omgekomen en vele anderen, waaronder twee leden van de filmcrew, gewond geraakt.