La Isla del Diablo (1994)

1 stem

Spanje
Avontuur / Horror

geregisseerd door Juan Piquer Simón
met Cris Huerta, Eduardo MacGregor en Rubén Gálvez

Wanneer Kapitein Murphy door twee dieven wordt aangevallen, krijgt hij van de werkloze zeeman Bob zijn geld terug en in ruil daarvoor huurt de kapitein de man om in zijn schip te werken. Tijdens een onweer verlaten zij het schip en hun reddingsboot komt in de handen van piraten. Met de steun van de kok Lin-Fo, die de bemanning drogeert, ontsnappen zij met twee zusters naar het Devil's island. De kapitein van de piraten en zijn meester achtervolgen de groep op het eiland, waar ze ontdekken dat er een stam van kannibalen woont die een monster aanbidt, een schat beschermt en jacht maakt op al de aangespoelde overlevenden.

avatar van Mac Hammer Fan
Ondanks het feit dat de film slecht onthaald werd door het publiek wist hij toch één Award in de wacht te slepen: een prijs voor de fotografie.
1996 * CEC Award * Best Cinematography (Julio Bragado)