Deadwood '76 (1965)

Western

geregisseerd door James Landis
met Arch Hall Jr., Jack Lester en La Donna Cottier

Onderweg naar Deadwood ontmoet de jonge cowboy Billy May de goudzoeker Tennessee, die daar "The Tennessee Mining Company" wil oprichten. Wanneer ze aankomen in het grensstadje, wordt hij per ongeluk aanzien voor Billy The Kid. Wanneer hij Wild Bill Hickok achter zich aan krijgt, moet hij op de vlucht.

avatar van Brix
Een merkwaardig filmpje, categorie C-western.
Low budget, slecht acteerwerk, foute kleding, ridicule nep snorren..en nog het e.e.a.
Toch lijkt bijna iedereen serieus bezig te zijn met zijn of haar rol, maar het komt lachwekkend over.

Wel leuke muziek, en heel aardige locaties.

Stripper en real-life gangster liefje Liz Renay is Poker Kate in de film.

Een uitzondering op de overige cast, qua acteerprestatie, vormt Robert Dix (zoon van de befaamde acteur Richard Dix!) die de rol van Wild Bill Hickok speelt.
(Helaas met een belachelijk opgeplakte snor)

"Merkwaardig" zeg ik erbij omdat het op de een of andere manier toch nog de aandacht gevangen weet te houden.